İNSAN ODAKLI İLETİŞİM VE HASTA HAKLARI

Hasta hakları temel insan haklarının sağlık hizmetleri sahasındaki yansımasıdır. Herkesin insan onuruna yakışır bir şekilde hasta haklarından yararlanabilmesi ancak hasta ve sağlık çalışanlarının bu haklara birlikte sahip çıkmasıyla mümkün olabilir.

Güven Sağlık Grubu, size ve sevdiklerinize olumlu bir deneyim sunmayı hedefler. Hasta Hakları Bölümü olarak bize ulaşan tüm geribildirimlerinizi özenle değerlendiriyor, detaylı araştırmaları yapıyor ve tarafınıza mutlaka konu ile ilgili dönüş sağlıyoruz.

Güven Hastanesi olarak, 2022 yılında olumlu sonuçlanan şikayetlerin oranı %85'dir.

Güven Hastanesi olarak, Yatan Hasta Memnuniyeti” alanında çeşitli kalite göstergelerini ve sonuçlarını sizlerle paylaşacağız.

Kalite göstergelerinin anlamı, neden ölçümlendiği, yöntemi, sonuçları ve karşılaştırmasını her bir göstergenin altında bulabilirsiniz.

HASTA HAKLARI NELERDİR?

  • Sağlık hizmetlerinden faydalanma,
  • Bilgi isteme ve bilgi alma,
  • Sağlık kuruluşunu, hekim ve sağlık çalışanı seçme ve değiştirme,
  • Mahremiyet,
  • Tıbbi müdahalelerde rıza,
  • Danışma ve ikinci görüş isteme,
  • Sağlık hizmetini güvenli bir ortam da alma,
  • Dini hizmetlerden faydalanma,
  • Saygınlık görme ve rahatlık,
  • Ziyaret ve refakatçi bulundurma,
  • Sosyal ve psikolojik destek alma,
  • Müracaat, şikayet ve dava hakkı.

HASTA SORUMLULUKLARI NELERDİR?

  • Sağlık kurumunun kural ve uygulamalarına uygun davranma,
  • Katılımcı bir yaklaşımla teşhis ve tedavi ekibinin bir parçası bilinciyle hareket etme,
  • Sağlığı ile ilgili eksiksiz ve doğru bilgi verme,
  • Hekim tarafından belirlenen sürelerde kontrole gelme ve tedavisinin gidişatı hakkında geribildirimlerde bulunma,
  • Randevu tarih ve saatine uyma, değişiklikleri ilgili yerlere bildirme,
  • Öncelik tanınan hastaların ve diğer hastaların haklarına saygı duyma,
  • Personelin haklarına saygı duyma,
  • Personele sözlü veya fiziki saldırıya yönelik davranışlarda bulunmama.

HASTA HAKLARI POLİTİKAMIZ

  • Güven Hastanesi ve Çayyolu Sağlıklı Yaşam Kampüsü’nde verilen hizmet sunumu ile ilişkili hasta ve hasta yakınlarından gelen şikayet istek ve önerilerin en kısa sürede çözüme kavuşmasını ve gerekli bilgilendirmelerin yapılmasını sağlamak, sunulan hizmetin memnuniyete olan etkisini ölçmek, değerlendirmek ve memnuniyet seviyesini düzeltmek amacıyla yapılan faaliyetler için standart bir yöntem belirlemektir.
  • Hasta hakları yönetimi hasta memnuniyetinin artırılmasını, herkesin hasta haklarından faydalanmasını, hak ihlallerinden korunabilmesini ve gerektiğinde hukuki korunma yollarının fiilen kullanabilmesi amacıyla hasta haklarıyla beraber hasta sorumluluklarını da belirterek hasta/çalışan memnuniyeti ve güvenliğini gözeten bir yaklaşımına sahiptir.

BİZE ULAŞIN!

Hastanemizden hizmet aldığınız süre içerisinde;

  • Herhangi bir sorunla karşılaştıysanız,
  • Haklarınızın ihlal edildiğini düşünüyorsanız,
  • Görüş veya öneride bulunmak istiyorsanız,
  • Teşekkür etmek istiyorsanız bize her zaman ulaşabilirsiniz!

Güven Çayyolu Sağlıklı Yaşam Kampüsü

Telefon : 0312 457 38 25

E-posta: hastahaklari@guven.com.tr

Pazartesi-Cuma 08:00-17:00 / Cumartesi : 08:00-13:00 saatleri arasında hastanemiz Hasta Hakları Bölümüne başvurabilirsiniz.

Hizmet aldıktan sonra tarafınıza gönderilen memnuniyet anketi ile geri bildirimlerinizi bizimle paylaşabilirsiniz.

Güven Hastanesi

Telefon : 0312 457 26 68/ 2993 / 2994

E-posta: hastahaklari@guven.com.tr

Pazartesi-Cuma 08:00-17:00 / Cumartesi : 08:00-13:00 saatleri arasında hastanemiz Hasta Hakları Bölümüne başvurabilirsiniz.

Hizmet aldıktan sonra tarafınıza gönderilen memnuniyet anketi ile geri bildirimlerinizi bizimle paylaşabilirsiniz.

HASTA DENEYİMİ NEDİR?

Hasta deneyimi, hastaların sağlık planlarından ve hastanelerdeki doktorlardan, hemşirelerden ve personelden, klinik uygulamalarından ve diğer sağlık kuruluşlarından aldıkları bakım da dahil olmak üzere, hastaların sağlık sistemiyle olan etkileşimlerini kapsar.

Bakımın etkinliği ve güvenliği gibi diğer bileşenlerle birlikte hasta deneyimini değerlendirmek, sağlık hizmeti kalitesini eksiksiz bir şekilde sağlamak için esastır.

İnsan Odaklı Bakım Deneyim Ölçümü; Hastalar odasında ziyaret edilerek, yüz yüze yapılmaktadır.

6 Ocak 2020 tarihinden bu yana devam etmektedir. Bu ziyaretlerle hastalardan alınan geri bildirimler iyileştirme fırsatı sağlamakla birlikte, hastanın ihtiyaçlarına yerinde müdahale etme fırsatı da sunmaktadır.

Haber Bültenimize üye olun.

Periyodik olarak haber bültenimizi size ulaştıralım.

...

Nesilden nesile hayat bize GÜVEN diyor.


Güven Hastanesi hizmet standartları ile JCI tarafından akredite edilmiştir. JCI şikayet bildirimlerinizi buraya tıklayarak yapabilirsiniz.

Kişisel verilerin korunması ve işlenmesi politikalarına ilişkin aydınlatma metnimize buradan kişisel veri işleme envanteri ve kişisel verilerin korunması politikamıza ise buradan ulaşabilirsiniz.


Sayfanın son güncellenme tarihi: 16-08-2024