İnsan odaklı, kaliteli ve güvenli sağlık hizmeti sunmayı hedefleyen bir kurumda, sağlık sistemini oluşturan her hizmetin etkinliğinin ölçülmesi ve değerlendirilmesi büyük önem taşımaktadır.
Ölçüm sonuçları, seçilen konularda başarı düzeyini sayısal olarak gösterirken; sağlık hizmeti kalitesini izlememizi, gereksiz ya da yanlış yapılan işlemlerin belirlenerek sistemi kontrol etmemizi sağlar. Ayrıca sağlık hizmetiyle ilgili önceden belirlediğimiz kalite hedeflerine ulaşılıp ulaşılmadığı, hizmet kalitesinin kabul edilebilir düzeyde olup olmadığı hakkında fikir verir.
Güven Hastanesi olarak, “Yatan Hasta Memnuniyeti” alanında çeşitli kalite göstergelerini ve sonuçlarını sizlerle paylaşacağız.
Kalite göstergelerinin anlamı, neden ölçümlendiği, yöntemi, sonuçları ve karşılaştırmasını her bir göstergenin altında bulabilirsiniz.
Güven Hastanesi olarak hasta ve yakınlarının geri bildirimlerine değer veriyoruz. Hasta deneyimini iyileştirmek için fırsatları sürekli değerlendiriyoruz.
“Yatan Hasta Memnuniyeti” ile ilgili aşağıda yer alan 8 kalite göstergesini sizlerle paylaşacağız.
Hasta deneyimlerinin anlaşılması ve buna göre düzenlemenin yapılması sadece hastalara sorularak yapılabilir
Sağlık hizmeti sunumunun temel hedeflerinden biri olan hasta memnuniyeti kavramı, hastanın beklenti ve gereksinimlerinin hangi ölçüde karşılanabildiğinin sorgulanması sonucu belirlenen görüşleri ifade etmektedir.
Memnuniyet ölçümü, sağlık kurumlarında sürekli kalite geliştirmenin ve hizmeti alanların hastanede yaşadıkları deneyim ile ilgili algısını belirleyebilmenin temel araçlarından birisidir.
Sağlık hizmeti kalitesini ve dolayısıyla hastaların memnuniyetini artırabilmek için, hastaların hastane deneyimlerine yönelik geri bildirimlerini ölçmek ve doğru değerlendirmek çok önemlidir.
HCAHPS (the Hospital Consumer Assessment of Healthcare Providers and Systems), hastaneye özel, geniş içerikli, özelleştirilmiş temel soru dizilerinden oluşan ve Amerika Birleşik Devletleri’nde bulunan tüm hastanelerde hasta deneyimlerini ölçümlemeye yarayan bir ankettir. Geçerlilik ve güvenilirlik analizleri yapılmış olan bu anket, Güven Hastanesi’nde yatan hasta deneyimini ve memnuniyetini ölçümlemek amacı ile kullanılmaktadır.
Bu sayfalarda göreceğiniz tüm göstergeler için verilen sonuçlar, tanımlı dönemlerde, Hospital Compare web sayfalarında yer alan Amerika Birleşik Devletleri tüm hastaneler kıyaslamalarını da içermektedir.
Hastaların taburculuğundan 24 saat sonra hastaya gönderilen “Yatan Hasta Memnuniyet Anketi” nde, “Hemşirelerimiz” bölümünde yer alan aşağıdaki sorulara verilen cevaplar dikkate alınarak ölçülmektedir:
Sonuçlar CAHPS yöntemine göre hesaplanmaktadır. Bu yöntemde her sorunun sonucu, en yüksek skor, yani “her zaman” cevabı verilmiş anket sayısının, toplam cevap sayısına oranlanması ile hesaplanmaktadır. Elde edilen sonuçların aritmetik ortalaması alınarak “Hemşire İletişimi” oranı belirlenmektedir.
Temmuz 2022 / Aralık 2022 – Ocak 2023 / Haziran 2023 dönemi için Güven Hastanesi sonuçları aşağıda yer almaktadır.
Hastaların taburculuğundan 24 saat sonra hastaya gönderilen “Yatan Hasta Memnuniyet Anketi” nde, “Hekimlerimiz” bölümünde yer alan aşağıdaki sorulara verilen cevaplar dikkate alınarak ölçülmektedir:
Sonuçlar CAHPS yöntemine göre hesaplanmaktadır. Bu yöntemde her sorunun sonucu, en yüksek skor, yani “her zaman” cevabı verilmiş anket sayısının, toplam cevap sayısına oranlanması ile hesaplanmaktadır. Elde edilen sonuçların aritmetik ortalaması alınarak “Hekim İletişimi” oranı belirlenmektedir.
Temmuz 2022 / Aralık 2022 – Ocak 2023 / Haziran 2023 dönemi için Güven Hastanesi sonuçları aşağıda yer almaktadır.
Hastaların taburculuğundan 24 saat sonra hastaya gönderilen “Yatan Hasta Memnuniyet Anketi”nde yer alan aşağıdaki sorulaya verilen cevaplar dikkate alınarak ölçülmektedir:
Sonuçlar CAHPS yöntemine göre hesaplanmaktadır. Bu yöntemde her sorunun sonucu, en yüksek skor, yani “her zaman” cevabı verilmiş anket sayısının, toplam cevap sayısına oranlanması ile hesaplanmaktadır.
Temmuz 2022 / Aralık 2022 – Ocak 2023 / Haziran 2023 dönemi için Güven Hastanesi sonuçları aşağıda yer almaktadır.
Hastaların taburculuğundan 24 saat sonra hastaya gönderilen “Yatan Hasta Memnuniyet Anketi” nde, “Hastanedeki Deneyimleriniz” bölümünde yer alan aşağıdaki soruya verilen cevaplar dikkate alınarak ölçülmektedir:
Sonuçlar CAHPS yöntemine göre hesaplanmaktadır. Bu yöntemde, en yüksek skor, yani “her zaman” cevabı verilmiş anket sayısı, bu soruya verilen toplam cevap sayısına oranlanmaktadır. Elde edilen sonuç “Kullanılan İlaç ile İlgili Bilgilendirme” oranıdır.
Temmuz 2022 / Aralık 2022 – Ocak 2023 / Haziran 2023 dönemi için Güven Hastanesi sonuçları aşağıda yer almaktadır.
Hastaların taburculuğundan 24 saat sonra hastaya gönderilen “Yatan Hasta Memnuniyet Anketi”nde, “Hastane Ortamımız” bölümünde yer alan aşağıdaki soruya verilen cevaplar dikkate alınarak ölçülmektedir:
Sonuçlar CAHPS yöntemine göre hesaplanmaktadır. Bu yöntemde, en yüksek skor, yani “her zaman” cevabı verilmiş anket sayısı, bu soruya verilen toplam cevap sayısına oranlanmaktadır. Elde edilen sonuç “Genel Temizlik” oranıdır.
Temmuz 2022 / Aralık 2022 – Ocak 2023 / Haziran 2023 dönemi için Güven Hastanesi sonuçları aşağıda yer almaktadır.
Hastaların taburculuğundan 24 saat sonra hastaya gönderilen “Yatan Hasta Memnuniyet Anketi” nde, yer alan aşağıdaki soruya verilen cevaplar dikkate alınarak ölçülmektedir:
“Evet” cevabı verilmiş anket sayısı, bu soruya verilen toplam cevap sayısına oranlanmaktadır. Elde edilen sonuç “Taburculuk Sonrasında Süreçle İlgili Bilgilendirme” oranıdır.
Temmuz 2022 / Aralık 2022 – Ocak 2023 / Haziran 2023 dönemi için Güven Hastanesi sonuçları aşağıda yer almaktadır.
Hastaların taburculuğundan 24 saat sonra hastaya gönderilen “Yatan Hasta Memnuniyet Anketi”nde yer alan aşağıdaki soruya verilen cevaplar dikkate alınarak ölçülmektedir:
Sonuçlar HCAHPS yöntemine göre hesaplanmaktadır. Bu yöntemde en yüksek skor, yani 9 veya 10 puan verilmiş anket sayısı, bu soruya verilen toplam cevap sayısına oranlanmaktadır. Elde edilen sonuç “Genel Memnuniyet” oranıdır.
Temmuz 2022 / Aralık 2022 – Ocak 2023 / Haziran 2023 dönemi için Güven Hastanesi sonuçları aşağıda yer almaktadır.
Hastaların taburculuğundan 24 saat sonra hastaya gönderilen “Yatan Hasta Memnuniyet Anketi”nde yer alan aşağıdaki soruya verilen cevaplar dikkate alınarak ölçülmektedir:
Sonuçlar CAHPS yöntemine göre hesaplanmaktadır. Bu yöntemde en yüksek skor, yani “Kesinlikle tavsiye ederim” cevabı verilmiş anket sayısı, bu soruya verilen toplam cevap sayısına oranlanmaktadır. Elde edilen sonuç “Tavsiye Edilme” oranıdır.
Temmuz 2022 / Aralık 2022 – Ocak 2023 / Haziran 2023 dönemi için Güven Hastanesi sonuçları aşağıda yer almaktadır.
Acil sağlık hizmetlerinin verildiği Acil servisler, sağlık hizmeti alma talebinde bulunanların sağlık sorunlarını yansıttıkları yerlerin en başında gelmektedir.
Acil servislerin en büyük özelliği kesintisiz hizmet vermeleridir. Bu hizmeti ihtiyacı olan hastalara en kısa süre içinde vermek ve en acil olana öncelik tanımak, hasta güvenliği ve hizmet sunumunun kalitesi açısından çok önemlidir.
Acil servislere başvuru oranının yüksek olması, aşırı hasta yoğunluğuna neden olmaktadır. Aşırı hasta yoğunluğu da hastaların bekleme sürelerinin uzamasına, hizmet sunumunun kalitesinin düşmesine, memnuniyetsizliğe ve maliyetlerin artmasına sebep olmaktadır.
Acil Servislerde aşırı hasta yoğunluğu sebeplerinden biri de acil servise aynı gün içerisinde tekrar başvuru yapılmasıdır. Acil servise tekrar başvuru sayısının düşürülmesi; hizmet sunumu ve hasta bakımında kalitenin artırılması amacıyla önem taşımaktadır.
Sağlık Bakanlığı Sağlıkta Kalite Standartları gereğince, bu gösterge takip etmemiz gereken göstergeler arasında yer almaktadır.
Nasıl izliyoruz?
Acil servise 24 saat içerisinde aynı şikâyet ile tekrar başvuran hasta sayısını, acil servise başvuran toplam hasta sayısına oranlayarak izliyoruz.
Hedefimiz
2%’nin altında kalmak
Güvenli cerrahi, hasta ameliyathaneye gelmeden önce, daha klinikteyken başlayan ve hastanın ameliyat sonrası takibine kadar geçen süreyi kapsayan bütün işlemlerin güvenli ve doğru bir şekilde yürütülmesidir.
Dünya sağlık örgütünü öncülüğünde geliştirilen Güvenli Cerrahi Kontrol listesi; doğru hasta, işlem ve ameliyat alanı, güvenli anestezi ve resüsitasyon, enfeksiyon riskini azaltma, etkili ekip çalışması konularını içermektedir.
Dünya sağlık örgütü cerrahi güvenliğin bir toplum sağlığı konusu olarak ele alınması ve dünya genelindeki cerrahi bakımın güvenliğinin artırılmasının önemini vurgulamaktadır.
Hastanemizde Dünya Sağlık Örgütü ve JCI standartları doğrultusunda bu konu üzerinde oldukça detaylı çalışmalar yapılmış olup, cerrahi güvenliğine uyum sürekli olarak izlenmektedir.
Ameliyat Öncesi Hasta Hazırlık ve Kontrol Formu: Hastanın ameliyat öncesi kinikteki bulgularını, yapılan uygulamalarını, klinikten ameliyat için ayrılmadan önce gereken hazırlıklarını ve ameliyathaneye transfer sırasında gerekecek olan hazırlıklarını doğrulamayı sağlayan bir kontrol formudur. Hastanın hazırlıkları bu form doğrultusunda eksiksiz bir şekilde tamamlanıp kayıt altına alınmadığı takdirde, hasta ameliyathaneye kabul edilmez.
Time Out (Son Mola): Time-out işlem başlamadan hemen önce, tüm ekip üyeleri hazır bulunduğunda gerçekleştirilir. Time-out sırasında ekip, ameliyatın güvenli bir şekilde başlaması için son doğrulamaları yapar.
Sign Out (Çıkış Kontrolü): Hasta işlemin gerçekleştirildiği alandan ayrılmadan önce gerçekleştirilecek bir son kontrol sürecidir.
Ameliyathane’de Time Out/ Sign Out Oranı
Ameliyathanede haftalık olarak, günlük vaka sayısının en az %25’i oranında habersiz gözlem yapılarak kayıt altına alınır.
Doğru “Güvenli Cerrahi Kontrol Uygulaması” (Ameliyat Öncesi Kontrol, Time Out / Sign Out) Sayısı/ Toplam Ameliyat Sayısına oranlanır.
Kapalı dosya incelemesinde eksiksiz doldurulan form oranı veya ameliyathaneye kabul sırası kontrol kayıtları incelenir.
Time Out Oranı: Doğru Time Out yapılan vaka sayısı/ Gözlem yapılan toplam vaka sayısı
Sign Out Oranı: Doğru Sign Out yapılan vaka sayısı/ Gözlem yapılan toplam vaka sayısı
Hedefimiz
%96
Periyodik olarak haber bültenimizi size ulaştıralım.
Nesilden nesile hayat bize GÜVEN diyor.
Güven Hastanesi hizmet standartları ile JCI tarafından akredite edilmiştir. JCI şikayet bildirimlerinizi buraya tıklayarak yapabilirsiniz.
Kişisel verilerin korunması ve işlenmesi politikalarına ilişkin aydınlatma metnimize buradan kişisel veri işleme envanteri ve kişisel verilerin korunması politikamıza ise buradan ulaşabilirsiniz.