“Sağlıklı Yarınlara Güvenle Hep Birlikte”
HASTA ODAKLI BAKIM
Hasta ve Yakınları Danışma Kurulu
Hasta Odaklı Bakım Felsefesi
Hasta odaklı bakım; hastalar ve yakınlarını kendi bakım süreçlerine dahil eden bir anlayıştır. Bu anlayış, hasta ve hasta yakınlarıyla birlikte tedavi edicilerin gerçek bir ortaklık kurması, ihtiyaçlarını karşılaması ve sonuçları iyileştirmesi konusunda yol göstericidir.
Güven Hastanesinde; hastalar, hasta yakınları ve tüm çalışanların otak bir amaç doğrultusunda iş birliği içerisinde olmasını önemsiyor ve vazgeçilmez olduğuna inanıyoruz.
Hasta Odaklı Bakım Aşağıdakileri içerir:
Hastaların inanç, değer, tercih ve ihtiyaçlarına saygı
Samimi, içten, şeffaf, şevkatli ve insancıl bakım
Empati ile yaklaşım, duygusal ve sosyal destek
Bakımın koordinasyonu
Fiziki Rahatlık
Bilgi, iletişim ve eğitim
Aile üyeleri ve hasta yakınlarının hasta bakımına katılımı
Taburcu sonrası destek
Hasta ve Yakınları Danışma Kurulu nedir?
Hastalarımız, hasta yakınlarımız ve bakım vericilerle ortaklık kurma yollarımızdan biridir.
Hasta ve Yakınları Danışma Kurulu, hasta ve yakınlarından oluşan gönüllü üyeler ile yetkin hastane çalışanlarından oluşan bir yapıdır.
Gönüllü hasta ve yakınlarımız, hasta deneyiminin nasıl iyileştirilebileceği konusunda rehberlik sağlamak için çalışanlarla (klinik, idari ve destek) işbirliği yapar. Aylık toplantılarda kurul, hasta, hasta yakınları ve hastane odaklı bakım girişimleri üzerinde çalışır.
Bir Hasta veya Hasta Yakını Danışman Olarak Ne Yapar?
Hastalar ve yakınları genellikle bakım ekibinin en bilgili üyeleridir ve aldıkları bakım hakkında farklı bakış açılarıyla önemli geri bildirimler sunabilirler.
Hasta ve yakınlarından oluşan gönüllü danışmanlar, sağlık hizmeti deneyiminin kalitesini artırmaya yardımcı olan kişilerdir.
Hasta ve Yakınları Danışma Kurulu Neler Yapabilir:
• Hastane sağlık bakımı ile ilgili deneyimlerini klinik çalışanlar, idari personel, destek personel ve diğer danışmanlarla paylaşır.
• Bir hasta veya hasta yakını olmanın nasıl bir şey olduğunu anlatarak, sağladığımız bakım ve hizmetin, kalite ve güvenliğini nasıl geliştirebileceğimiz konusunda yol gösterirler.
Hastane politikaları, bakım uygulamaları ve hasta eğitim materyalleri hakkında hasta ve yakınlarının bakış açısı ile öneri verirler.
Hasta ve yakınlarının bakış açısını süreçlere yansıtabilmek için çalışma grupları veya iyileştirme çalışmalarında yer alırlar.
Ne Zaman Toplanırız?
Güven Hastanesi'nde ayda bir kez, öğle vakti 1-2 saatlik toplantı yapılır.
Üyelik Kriterleri:
SON BAŞARILARIMIZ
Hasta odalarında bulundurulan “Hasta ve Ailesi El-Kitabı İnsan Odaklı Bakım Rehberi”nin hazırlanması
“Doktor Muayenesine Hazır Olmanın 10 Yolu” bilgilendirme metninin hazırlanması
Çalışan işe alım süreci seçim kriterlerinde yer alması için, hastaların gözünden insan odaklı çalışan seçim kriterlerinin belirlenmesi
Hastanede yatmakta olan hastaların doğum günlerinin kutlanmaya başlanması
Hastalar ve sağlık çalışanları arasında iletişim amacıyla kullanılan panoların / beyaz tahtaların içeriği ve tasarımının oluşturulması
Radyolojide Düşmelerin Önlenmesi, Hasta Güvenliği Projesi
Nasıl Katılabilirim?
Hastalar ve yakınları için bakımın kalitesini iyileştirmeye yardım olacak fikirleriniz varsa siz ya da sevdiğiniz bir yakınınız Güven Hastanesi’nden bakım alıyorsa, beraber çalışmak üzere sizi Hasta ve Hasta Yakını Danışmanı olarak kurulumuza katılmaya davet ediyoruz!
Katkılarınız, herkese sağladığımız bakımı geliştirmemize yardımcı olacağından bizim için çok önemlidir.
Periyodik olarak haber bültenimizi size ulaştıralım.
Nesilden nesile hayat bize GÜVEN diyor.
Güven Hastanesi hizmet standartları ile JCI tarafından akredite edilmiştir. JCI şikayet bildirimlerinizi buraya tıklayarak yapabilirsiniz.
Kişisel verilerin korunması ve işlenmesi politikalarına ilişkin aydınlatma metnimize buradan kişisel veri işleme envanteri ve kişisel verilerin korunması politikamıza ise buradan ulaşabilirsiniz.