İnsan Odaklı Bakım’da Altın Sertifikanın Sahibi Olduk

GÜVEN SAĞLIK GRUBU

Paylaş:

İnsan Odaklı Bakım’da Altın Sertifikanın Sahibi Olduk

İnsan merkezli sağlık hizmetlerinin kökleri; insan hakları ve onuru, ayrımcılık yapmama, katılım, yetkilendirme, erişim, eşitlik ve ortaklık gibi uluslararası hukukta yer alan evrensel olarak kabul edilen değerlere ve ilkelere dayanmaktadır.

Günümüzde dünya çapında saygın sağlık kuruluşları ve endüstriyel sektörlerin hedefinde yer alan “insan odaklılık”, “ortaklaşa çalışma” ve “şeffaf yaklaşım”, Güven Sağlık Grubu’nun da gündemindedir.

Güven Sağlık Grubu, insan odaklı bakıma verdiği önem ve değer doğrultusunda uluslararası bir sivil toplum kuruluşu olan Planetree tarafından yapılan ilk denetimde insan odaklı bakım standartlarına yönelik yaptığı çalışmalarla altın sertifika almaya hak kazandı. Ayrıca, dünyada Planetree altın akreditasyonuna sahip sadece 90 kuruluş arasına girmeyi başardı.

Güven Sağlık Grubu İnsan Odaklı Bakım ve Hasta Hakları Müdürü Işıl Yerlikaya, insan odaklı bakımı ve Güven Sağlık Grubunun insan odaklı bakıma yönelik çalışmalarını anlattı.

İnsan Odaklı Bakım’da Altın Sertifikanın Sahibi Olduk

İçindekiler

İnsan odaklı bakım nedir?

İnsan odaklı bakım; tüm hasta ve yakınlarının bakış açısına odaklanan, çalışanlarına iyileştirici ve çalışmayı teşvik edici bir ortam sağlayan, içinde bulunduğu toplumun sağlık ihtiyaçlarını ele alan şeffaf, şefkatli ve insancıl bir yaklaşımdır.

Güven Hastanesi’nde hastalarımız için “insan odaklı bakım modeli”ni uyguluyoruz. İnsan odaklı bakım modeliyle amacımız, hastalar ve yakınlarını kendi bakım süreçlerine dahil etmektir. Hasta ve hasta yakınları ile tedavi edicilerin gerçek bir ortaklık kurması; hasta deneyiminin kişiselleştirilmesi, sağlık hizmetinin açık, anlaşılır ve daha insancıl hale gelmesinde önemli bir adımdır.

İnsan odaklı bakım hangi kriterleri sağlamalı?

İnsan odaklı bakım çalışmaları; uluslararası insan odaklı bakım hareketine öncülük eden bir kuruluş olan “Planetree International” rehberliğinde şekillenmektedir.

Planetree, sağlık kuruluşlarına hizmet, tedavi, bakım sürekliliği boyunca uygulayabileceği bir plan, süreç ve insan odaklı mükemmellik için ihtiyaç duyulan bakım yapısı sağlamaktadır.

Uluslararası bir sivil toplum kuruluşu olan Planetree International, 1978 yılında Amerika’da bir hasta tarafından kurulmuştur. 50 binin üzerinde hasta, hasta yakını ve sağlık çalışanıyla birlikte şekillendirilen yüzlerce standart, insan odaklı bakım konusuna rehberlik etmektedir. Bu standartlar doğrultusunda, sağlık kuruluşunun kültüründe ve süreçlerinde yapılan değişiklikler Planetree’ye sunulan bir rapor ve sonrasında sahada gerçekleştirdikleri bir ziyaret ile değerlendirilmekte, bu değerlendirme doğrultusunda sertifikalandırılma gerçekleşmektedir.

Güven Sağlık Grubu olarak 2022 yılında “Planetree” insan odaklı bakım konusunda mükemmeliyet derecesi olan altın sertifikasyonla ödüllendirildik. Ayrıca, dünyada Planetree altın akreditasyonuna sahip sadece 90 kuruluş arasına girmeyi başardık.

İnsan odaklı bakımın hasta, hasta yakını ve sağlık profesyonelleri açısından önemi nedir?

Bir hastanenin kaç kişiyi tedavi ettiği; bir hastanın nasıl tedavi edildiğine, kendisine nasıl ilgi gösterildiğine, tedavi sonrası bakım için kendisine nasıl bir destek düzeneği kurulduğuna şahit olamıyor ve bunları kapsamıyor.

Güven Hastanesi’nde hastayı bütünsel olarak değerlendirerek tıbbi tedavinin yanında, sosyal ve manevi destek, güvenli iyileşme ortamı, hastanın kişisel tercihlerine yönelik uygulamalar (kültür, inanç, dil ve günlük yaşam aktiviteleri), tamamlayıcı tedaviler ve sağlık koçluğu ile insan odaklı bakım kavramlarını hasta bakımına entegre etmekteyiz.

İnsan odaklı bakım çalışmalarımız ile; hastalar, hasta yakınları ve sağlık profesyonelleri arasındaki iş birliğini güçlendirerek, hastaların insan odaklı bakım aldıkları şefkatli ve bütüncül bir iyileştirme ortamı sağlamaktayız. Bu bütüncül yaklaşımın önemli bir unsuru da sağlık çalışanlarıdır. Sağlık çalışanları insandır ve sağlık kuruluşları, sistemleri insanlardan oluşur. Onların ihtiyaçları da göz önünde bulundurulmalı ve sistemi daha iyiye doğru değiştirmek için yetkilendirilmeliler.

 İnsan merkezli bir yaklaşım, sağlık sisteminin tüm bileşenlerinin ve paydaşlarının hakları ve ihtiyaçları ile sorumluluklarının ve kapasitelerinin dengeli bir şekilde dikkate alınmasını içerir.

Güven Sağlık Grubu’nun insan odaklı bakıma yönelik hizmetleri nelerdir?

Güven Sağlık Grubu olarak, insan odaklı bakım modelini yansıtan pek çok başarılı uygulamayı hayata geçirdik.

Güven Hastanesi’nde hasta ve yakınları ile gerçek bir ortaklık kurmaya, hasta ve yakınlarından oluşan Danışma Kurulumuz ile başladık.

Danışma Kurulu 

Güven Hastanesi’nden hizmet almış ve hizmet almaya devam eden 10’un üzerinde hasta ve hasta yakınımız ile Güven Sağlık Grubu çalışanları olarak her ay bir araya gelmekte, hastalarımıza ve yakınlarına dokunan uygulamalarımızı birlikte şekillendirmekteyiz. Yeni başlayan bir uygulamada, gözden geçirdiğimiz bir süreçte, hazırladığımız bilgilendirme broşürlerinde; hastaya, çalışana yönelik ve hatta tesisi ilgilendiren tüm iyileştirme çalışmalarında Hasta ve Yakınları Danışma Kurulu’nun izini bulabilirsiniz.

Hasta Yakınlarınız; Bakım Ortaklarımız…

Güven Hastanesi’nde iyileşme sürecinizde aile ve arkadaşların önemli bir role sahip olduğuna inanıyoruz. Güven Hastanesi Bakım Ortağı Programı; hastalara, hastanede kaldıkları süre boyunca ailelerini, arkadaşlarını ve sevdiklerini bakımlarına dahil etme fırsatı sunmaktadır.

Amacımız, hastalarımızı kendini ev ortamında hissettirmek, alışkın oldukları ev düzeninden sonra hastanede yaşadıkları değişikliği en aza indirmektir. Ayrıca Bakım Ortaklarımız ile evde bakımı devam edecek olan hastaların eve geçişi kolaylaşmakta; evde aldıkları bakım daha kaliteli ve güvenli hale gelmektedir.

Hastalarımızla Ortaklığımız…

Hastalar ile ilgili yapılan her uygulamayı hastalar ve yakınlarıyla ortaklaşa gerçekleştirmenin, onları bakımlarına dahil etmenin hastaların daha kaliteli, daha güvenli bakım almasını sağladığını ve iyileştirmeyi hızlandırdığını biliyoruz. Hastanede hastalarımızın kendini güvende hissetmesi, bakım süreçleri ve planlamaları ile ilgili daha fazla bilgi sahibi olabilmesi ve daha güçlü bir iletişim için hemşire nöbet devir teslimleri, hasta odalarında yapılmaktadır.

Tıbbi Kayıtlar; Benim Kayıtlarım…

Açık Tıbbi Kayıt Uygulamamız ile hastalarımızı sağlık durumlarıyla ilgili tetkik, tedavi ve bakım süreçlerine yönelik tüm tıbbi kayıtlarındaki bilgileri okumaya ve tam olarak anlamaya davet ediyoruz. Böylece hastalarımız, bakım aldıkları süre boyunca kendi bakımlarıyla ilgili tıbbi kayıtları inceleyebiliyor ve sağlık ekibinden bakım ve planlamaya yönelik bilgi alabiliyor.

7/24 Hasta Ziyareti…

Hastaların aileleri ve sevdiklerinin, hastanın bakımı ve iyileşme sürecine oynadığı önemli rolü takdir ediyor ve önemsiyoruz. Bu nedenle Güven Hastanesi’nde hasta ziyaretleri 7 gün 24 saat yapılabilmektedir.

İstisna olarak hastaların yönlendirmesi doğrultusunda veya hekiminin hasta için gerekli gördüğü durumlarda yakınlarının ziyaretlerinde kısıtlama yapılabilmektedir.

Hasta Tercihlerini Önemsiyoruz…

Güven Hastanesi’nde hastaların tıbbi açıdan bir engel yoksa alışkanlıklarını korumaya ve tercihlerini dikkate almaya önem veriyoruz. Bu amaçla diyet, uyku, kişisel hijyen, bulunulan ortamı kişiselleştirme, hastanın kültürel ve manevi ihtiyaçlarıyla ilgili tercih ve alışkanlıklarını değerlendiriyor, bu değerlendirme doğrultusunda hastanın taleplerini karşılıyoruz.

Sağlığın Sosyal Yönü…

Güven Hastanesi’nde tedavi gören hastaların tıbbi tedaviden etkili bir şekilde yararlanması, sosyal sağlığının korunması ve geliştirilmesi, tedavi sürecinde hastanın ailesi ve çevresiyle ilişkilerinin düzenlenmesi, tedavi sürecini etkileyen psiko-sosyal, sosyo-ekonomik sorunlarının zamanında çözümlenerek sosyal işlevselliğini yeniden kazanması amacıyla sosyal hizmet uygulaması yürütülmektedir.


Sağlık Rehberi

Sağlık rehberimizden içerikler görüntüleyin.

Haber Bültenimize üye olun.

Periyodik olarak haber bültenimizi size ulaştıralım.

...

Nesilden nesile hayat bize GÜVEN diyor.


Güven Hastanesi hizmet standartları ile JCI tarafından akredite edilmiştir. JCI şikayet bildirimlerinizi buraya tıklayarak yapabilirsiniz.

Kişisel verilerin korunması ve işlenmesi politikalarına ilişkin aydınlatma metnimize buradan kişisel veri işleme envanteri ve kişisel verilerin korunması politikamıza ise buradan ulaşabilirsiniz.


Sayfanın son güncellenme tarihi: 16-08-2024